tirsdag den 26. november 2019

Perth - tirsdag

Vi besluttede om morgenen, at tage den store tur med sejltur ud til Freemantle og besøg i det spøgelsesbefængte fængsel, en dyr tur (over 1.200 kr.), men vi skulle vel opleve noget nu vi var her i nabolaget...

På vejen ned til færgen faldt Inge desværre på fortovet (ujævn brostens-belægning) lige pladask ned på næsen. Et par venlige folk var med til at hjælpe hende op, og en af dem gav hende en flaske koldt vand. Den anden havde lige passeret en lægeklinik, og guidede os derover, rundt om hjørnet og over gaden.
Inge havde meget ondt i begge arme, og havde også fået en ordentlig bule over det venstre øje, samt stødt højre knæ godt og grundigt.
Der var heldigvis ikke sket noget med hendes tænder, som hun lige havde fået lavet inden vi tog afsted.
Lægen der undersøgte Inge, henviste hende til Royal Perth Hospital for yderligere undersøgelse, da de ikke havde udstyr til at røntgenfotografere hende. Da Inge havde smerter i begge arme blev de lagt i en slags dobbelt slynge, af en sygeplejerske hos lægeklinikken - så hun var ret hjælpeløs.
Sekretæren ringede efter en taxa, der kørte os over til hospitalet, hvor der ventede os flere gange registreringer (ret omfattende, deres systemer snakker vist lige så lidt sammen som hjemme i Danmark), og så flere timers venten.
Uheldet skete kl. 9.20 og hun kom først ind til lægen på hospitalet kl. 13.00. OK, så havde vi også først været "på besøg" hos en praktiserende læge, og ude på en lille taxa-tur.
Gunnar sad så i venteværelset og ventede, og ventede - i 2 timer uden at høre noget, men blev så kaldt ind.
Fy føj, røntgenbillederne havde vist at Inge havde fået slået en flig af spolebenet tæt ved albuen på højre arm. Og direkte brækket knoglen umiddelbart under skulderen på venstre arm.
Da Inge var faldet direkte på hovedet, blev hun efterfølgende scannet for evt. skader i hovedet - der blev der så heldigvis ikke fundet andet end hvad der forventes at skulle være...
Vi fik udleveret en recept på smertestillende piller, 4 forskellige slags! Mens vi så ventede på lægerapporten (det vi vist kalder udskrivningen i DK), gik Gunnar ned til apoteket for at hente pillerne, hvor der jo var udskevet 4 slags, men han kunne kun få de 3, den sidste skulle rekvireres på en recept specifikt for sig selv - Tilbage på hospitalet fik vi så at vide, at Inge godt kunne undvære netop disse piller (hrmm - ved de hvad de laver?)...
I mens Gunnar var på apoteket fik Inge, der sad og ventede i venteværelset, udleveret alle de røngtenbilleder der var taget, på 2 CD-er. Så da Gunnar kom tilbage var der kun at få fat i en taxa og komme tilbage til hotellet.
Hun lignede en hægt kat på det tidspunkt, men det kan man vel godt forstå:

Tilbage på hotellet fik vi Inge i seng og fik også proppet nogle piller i hende, for at holde smerterne nede, men alligevel fik hun lidt mad ned noget senere.
Og så gik tiden med at afbestille turen til Freemantle i morgen - det gik heldigvis rimeligt nemt - De lovede at tilbageføre betalingen i morgen, Gunnar fik fat i dem lige 5 minutter i lukketid!
Og at få sendt pas til hospitalet (havde heldigvis et scan på telefonen), oplysninger til forsikringen - og fandt så ud af, at hotellet er fuldt booket lørdag, så vi skal bare ud fredag - ØV !
Nå, håber forsikringen kommer frem til noget fornuftigt...
Kl. er nu 22:33 her i Perth, og 15:34 i DK - ved ikke om vi når at høre mere fra Europæiske (forsikringen) i dag.
23:07 Inge er lagt i seng, bloggen får de sidste notater for i dag - lad os se hvad morgendagen bringer...