lørdag den 16. november 2019

Darwin - Ankomst fredag

Stod meget tidligt op - kl. 5 om morgenen, tog et hurtigt brusebad og kom i tøjet. Pakkede det sidste sammen og fik checket ud. Lige uden for døren holdt der en taxa, den hyrede vi, og kom til lufthavnen i en fart (det var en ældre chauffør der tydeligvis vidste alt om hvor stærekasserne var placeret).
I immegrationen kunne Inges tommelfinger ikke genkendes i første omgang, så hun måtte have manuel assistance for at slippe ud af Singapore (man afgiver fingeraftryk ved ankomst, og det bruges til at sikre hvem der så rejser ud igen).

Lettede fra Singapore 9.05 og landede i Darwin 4 timer og 10 min. senere. Der var varmt i Singapore, og fugtigt, her i Darwin er der meget varmt (35+ grader), men luften er ikke så fugtig så det føltes ikke så klistret-varmt.

Da vi stod i kø kom der en fra paskotrollen og spurte hvor vi kom fra, Danmark sagde vi, og blev ført ud af køen og over til en maskine hvor vi skulle svare på 3 spørgsmål, og fik affotograferet vores tommelfinge.
Vi  var meget spændt på hvad de ville sige til fruens rygsæk med medicin, men jo -  ingen problemer. Vi havde skrevet at Inge havde nogle bolsjer for sin sukkersyge i tasken. Og da vi sagde at de var til hvis inge gik sukker kold, synes de bare det var smart.
De var også en lille sød vovse der skulle lugte til kufferterne, men den sagde ingen ting og så blev vi vist udenom gennemlysningen og ude var vi. Og det var det - lettesens suk!

Vi fandt en shuttle-service i lufthavnen, der for 50$ tilbød transport ind til hotellet og retur igen for os begge to, når vi om nogle dage skal afsted til Perth.

Hotellet "The Vibe" er meget flot (og ikke under renovering, så der er ikke noget med larmende håndværkere her). Det ligger lige ud til et havne/bade område.

Vi luskede ned fra 3. sal og hen i et lille mini-marked hvor vi fik købt lidt ind. Tog tilbage og fik arrangeret os med en drink og lidt snacks. Lige pludselig blev airconditionanlægget dog enig med sig selv om, at det skulle lege bruser - så det tapløb med vand ned fra loftet og dannede en lille sø på tæppet i gangen.
Vi blev straks flyttet til et andet værelse, lidt mindre, men med udsigt over vandet.

For at gøre det nemt her den første dag, spiste vi i hotellets restaurant - indendørs hvor der var køligt - med udsigt til folk der badede i det lune vand.
Maden var skøn, langtids stegte oksekinder og lamme kød med årstidens grønsager.
Det var skønt med friske grønsager.
Og så var det tid til en film og godnat.